code slider 1.txt Open with Displaying code slider 1.txt.

الجمعة، 6 أكتوبر 2017

(لمآ اتعاهدنا) خواطر ( أشرف الدغيدي)


(لمآ اتعاهدنا)
كنت فين ياحبيبي لما احتجتلك
بعد ماكنت دايماً بتقوللي اشتقتلك
واتخليت عني ليه لما كنت محتجالك
من كلامك كنت باتمناك و مصدقاك 
وخليتني أحبك سنين عمرى وأهواك
وكنت باتمني كل لحظه سعادتك ورضاك
واتعذب أنا وقلبي لو مَرّْ يوم من غير رؤياك
والآقي خيالي علي طول ف طيفك سارح
وكنت دايماً خايفه إنك تكون للقلب جارح 
............................................
بعد مارسمتك في خيالي فارس أحلامي
ومن صُغرِنا ياحبيبي أنا وانت متعاهدين
نكون لبعض انا وانت مهما طال العمر و السنين
وعشنا فخيالنا سوا احلي أيامك وايامي
وبقيت ياحبيبي كل الناس فعيني شيفاك
لمآ اتعاهدنا ع الوفا واحلامي كبرت معاك 
وكنت باحس إن الدنيا من غيرك سراب
لو بعدت عني ياحبيبي وطال بينا الغياب
.............................................

عملت ايه فحياتك عشان العهد ال بينك وبيني
وان إللي اخترتك من بين الناس وبعت كل إللي إشتروني 
وحرمت اهلي فرحتهم وعمري في يوم ماجرحتك
وعلشان حبنا وأحلامنا ياحبيبي ياما إنتظرتك
لكن تعالي قولي عملت ايه لحد النهارده علشاني
ياخساره ضيعت باستهتارك كل شيء حلو فحياتي
وضيعت أنا مني أحلي أيام سنيني بسوء اختياري
........ّ............... ................
خواطر ( أشرف الدغيدي)
حقوق الطبع والنشر محفوظه
تحرير :
رئيس مجلس إدارة الجريدة
ورئيس التحرير
الشاعر والكاتب المسرحي
علاء محروس مرسي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ضع تعليقا لمجلتكم :
هل أوفينا ؟
هل لكم إقتراحا لمجلتكم ؟
ما طلبكم قبل نشر مقالكم ؟
رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحرير
الأديب والشاعر الجريح
علاء محروس مرسي